22 September, 2010

Destinasi ke Perak..

Jumaat malam tu aku & adeq otw balik dari Pontian.After settlekan sume hal kitorang ,mama kol & bitau yang dia leh ikut kitorang pi Perak.Hahh apa lagi ,adeq terus bagi plan mengejut.Malam tu gak kita gerak lik Perak.Aku on je.No hal.Tapi memang kelakar la.Sebab kekadang aku suka plan yang mengejut2 macam ni..aku cepat2 angkut adeq lik umah.Dia yang siapkan baju yang patut aku bawak.Mana baju yang patut aku pakai.Tak sampai 10 min sume baju aku dah siap.Tinggal aku sumbat2 masuk beg.Masa aku sumbat baju tu,sempat gak la Adeq burn CD AL-Quran.Maklumlah nak jalan jauh malam2 ni kan.Hati kene tenang.Cee Wah..settle sume gerak umah dia lak..

Kat umah adeq,mama dah siap packing baju.Waa Express mama..hahaha kul 12.00 tengah malam,kitorang terus gerak.Perjalanan malam tu memang best sebab kereta tak banyak.Adeq drive dari JB sampai Ayer Keroh.Kat Ayer Keroh kitorang rest kat Restoran Jejantas.Kat situ Adeq order roti bakar,mama makan mee goreng yang along masak kat umah.Adeq tanya aku makan pe? aku jawab la Chicken Chop.Dia cakap nak ngecek ckit.Tp adeq ngajuk dengan aku ble makanan aku sampai.Sebab yang sampai bukan chicken chop tapi Half Boil Egg je!! hahaha Cian adeq..perut da kenyang .Mata Adeq dah ngantuk.So aku take over la..aku drive dari Ayer Keroh sampai Hentian Tapah.Adeq syok tido kat sebelah tapi sesekali aku kejutkan dia confirmkan arah.Mama kat belakang tido2 ayam.Aku layan cd lagu yang aku burn.Aku nyanyi sorang2.Tepuk tangan sorang2.hehehe

Kat Hentian Tapah kitorang tak berhenti makan.Juz rehat2 kan badan je. Mata Adeq dah segar.Aku ngan mama ke toilet.Mak ooi toilet dia.Macam masuk Shopping Kompleks..Orang ramai pastu hiasan kat pokok siap lampu2..hee ada yang baru pas mandi.Maybe diorang rombongan nak ke Cameron Highlands kot..huhuhu aku nak pi sana lagi.Adeq..bawaklah org pi sana..huhu..After da lepaskan hajat..aku mencari2..mana mama?? aku tunggu kat luar toilet.Lama..tak kuar pun..aku masuk dalam lik..takde lak! Mana lak mama pi? aku raba kocek seluar aku.. aiseymen.. hanfon aku tertinggal dalam kereta la..Aku seluk2 lagi..jumpa 20 sen!! aha..ada syiling.public fon pun ada kat situ..Ish..giler ah sekarang..Public fon pun leh anto SMS.hehe jakun jap..aku cuba ingat lik cane nak guna..Sama je kot macam dulu..Tuut tut..adeq jawab fon aku.. Adeq.. mama ada kat situ tak?Org tunggu mama tak kuar2 pun?Mama takde la k.sya..Kat toilet lagi kot..Aku jawab : hmm ok la..Fon tertinggal la.nasib ada 2 posen.Tak pasal2 pakai Public fon.alamak deq tinggal 10 saat nak putus.Syiling takde lagi.Adeq gelakkan aku.hahaha. Time tu bangganya aku dapat pakai public fon.Sebab pipet aku tak luak.hahaha Tetiba mama pun kuar dari toilet.. Rupanya dia pun cari aku kat dalam.hehehe

Sampai kat kereta.Adeq ngah termenung kat luar.Tengok burung banyak sangat hinggap kat pokok.Bunyi cit cit cit bergema satu hentian tu.Adeq cakap kat aku kalau kereta kene taik burung tandanya rezeki.Jadi aku terus la syorkan kat dia, pi parking kereta bawah pokok yang banyak burung tu.Gerenti rezeki melimpah ruah!! hahaha Dah puas rehat. perjalanan diteruskan.Adeq suh aku tido tapi aku taknak sebab aku nak camkan jalan pi Sri Iskandar.Terkial2 aku nak bulatkan mata aku ni biar nampak jalan.Nasib baik ok gak la jalan dia.Ikut Signboard je leh sampai la.Tapi minta2 aku terus ingat.hehe 

 Nak sampai ke umah dia tu menuju ke Bt Gajah..then menghala ke Sri Iskandar..tapi jalan dia kat sana buat aku rasa macam naik kuda.Banyak bumping2.. Adeq citer kat aku yang jalan kat situ kene hati2 sbb banyak lembu melintas.Dia citer pernah ada skali tu,dia & kawan2 dia hampir nak terlanggar lembu.Lembu tu kat tengah divider.. Nasib diorang sempat elak.Aku cakap la kat dia.Jangan dimarah lembu tu.Dia ngah nak lintas jalan.Masa ngah angkat kaki tu,kain skirt dia tersangkut kat divider.Lalu lak diorang duk suluh muka dia.Malu la dia..hahahaha

Akhirnya Kul 7.40 pagi baru la sampai kat umah sewa adeq. fuhh akhirnya..selamat gak kitorang sampai Perak.. Seronok sebab akhirnya aku berjaya keluar dari JB..hahahaha
Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

No comments: