21 September, 2010

Serbu beraya







Dah menjadi kebiasaan,setiap kali Hari Raya mestilah ada edisi bertandang.Aku and the gang pun tak ketinggalan. Kitorang wat edisi terjah dengan konvoi 4 buah kereta seramai 13 orang.Badan semua `American Size’.hahaha memang nasib la rumah yang kene terjah.hee first aku, fazi,chaa n a.ad terjah rumah pidot dulu.Dah puas borak2, pidot,k.ipit,serak,irfan,lily,iewa,ija,khidir & 2 anak pidot join the club lak beraya rumah Nonong.BIasa la bled a jumpa geng,kalau tak gamat rumah orang kitorang kerjakan,gerenti tak meriah.

After rumah Nonong ,Konvoi 3 kereta pi beraya rumah Botak lak kat Taman Desa Harmoni.Botak ni baru pindah rumah,so kitorang pun tak tau rumah dia kat mana.Tapi nasib baik la,kitorang jumpa gak rumah ni.Memang kesian aku tengok dia sebab dia tak sangka yang kitorang akan datang beramai2 and yang best dia dah sediakan Spageti Bolonis. Walaupun aku tak makan spageti bolonis sebab kuah dia tu banyak guna tomato,masam! tapi aku makan la gak sebab perut aku dah lapar.hehehe kalau adeq aku tau sure dia ketawakan aku sebab dulu dia nak masak aku cakap aku tak makan.hehe tapi aku takleh lupa time makan.Sume macam orang da 1 minggu tak makan.Licin sume.Sampai kuah tak cukup.Iewa la kesian.Dia tukang serve.Tapi last2 dia dapat kuah ckit je.Aku yang budiman ni pun sedekah la ckit kuah kat dia.Hahaha

Last house rumah yang kitorang pi rumah Ayah Man ( guru Silat aku & pidot time skola) kat Taman Sri Alam.Jam dah kul 11.00 malam.Sampai kat Simpang Taman Sri Alam, kitorang tunggu kojek & Abby yang nak join da club.Bile diorang da sampai,perjalanan diteruskan.Rumah yang ni pun kitorang tak tahu lokasi kat mana.Jalan Rumbia..yang kitorang jumpa Cuma jalan Rimba..Mana Jalan Rumbia.Jam dah kul 11.40 malam.Mana rumah ni?berpusing2 mencari rumah sampai kitorang masuk jalan kat tepi hutan,dah lah berlubang2,takde lampu.Jauh lak tu masuk ke dalam.Aku pun tak tahu betul ke tak jalan yang cina tu tunjuk.Dah puas berpusing2,akhirnya sampai rumah yang dituju.Haa sampai kat sana,perut dah lapar lik.Mak lak leh masak mee. Alhamdulillah..REZEKI!! memang makan penuh perasaan la kitorang.Air berjag2,kuih sume hamper licin kitorang kerjakan. 

Dah La tu wat macam rumah sendiri masing2.Kecoh sampai tuan rumah yang diam.Tersenyum je tengok gelagat kitorang..Hahahaha Nak wat cane Ayah..ni la peel anak2 buah ayah..hehehe

Jam 12.30 tengah malam..kitorang dah siap2 nak gerak lik.Ayah, Mak & Oja tunjuk kitorang jalan keluar ke jalan besar sebab kitorang still tak jumpa jalan nak keluar dari taman perumahan tu.Hahaha teruk betul kan? Bila dah jumpa jalan besar,apa lagi semua merempit balik ke rumah masing2 la..

Perut dah kenyang.Mata dah berat…Balik nak Tidoooo!!!
Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

No comments: