13 September, 2010

Sweet Moment with Adeq

Kelmarin(13hb Sept 10)
Hati ni macam tak puas nak berjalan..Padahal dah satu hari suntuk kitorang keluar.Apa yang tak lengkap agaknya malam ni eh?? Hati ni masih lagi tak tenang..Maklumlah dalam waktu terdekat ni,kitorang sibuk sangat layan `tengiling' sekor ni..Nak`kasut' baru..kaki melecet lak..Belikan `sunglass' ,`Maskara'..waa bukan main la dia melaram raya ni..hee...Opss back to our story..hurmm..Jadi aku pujuk hati ni dengan buat kerja gile dengan adeq..Malam tu sebolehnya aku & adeq nak keluar jalan2..Mula2 nak pi bank..Malam2 pi bank?? hehehe itu bukan alasan..memang niat dihati macam tu tapi bile otw mmg terus tak pergi sebab aku n adeq dah ` hilang arah' ...hehehe

Maklumlah perut lapar giler..Irama keroncong dan rock kapak dah berkumandang dalam perut kitorang...So apa lagi..cari port makan la!! kitorang memang suka jalan2 cari makan ni..pantang ada tempat yang menarik sure nak cuba makan.Dengan menaiki `tenggiling',aku & adeq menuju ke Bukit Indah..Sampai kat traffic light..aku terpandang satu restoran yang agak unik & menarik..So ape lagi dengan kata sepakat membawa berkat,kitorang pun menuju ke ` Malay Village'... Restoran memang menarik..aku & adeq cari port yang sesuai..Terceruk sikit..hehe

Seorang pelayan datang bawa menu..Mata aku & adeq dah rambang..macam2 nak order..1st round order biasa je..Tomyam Campur,Telur Dadar,Kailan & Siakap 3 rasa!! wow..betul punya makan..hehe bila rasa tomyam,pehh meleleh..power giler..Naik kering kuah aku hirup..adeq yang memang hantu tomyam pun..puji cakap sedap..so memang sedap ar..sebab dia kalau bab tomyam ni cerewet sikit.. hehe Siakap sampai..saiz sederhana..3orang makan pun cukup.. rasa kuah dulu..mmm dapnyee...walau agak manis..tapi memang sedap..Tika sedang menikmati,tetiba adeq leh lak suarakan keinginan dia nak rasa Butter Prawn!! Waah giler ah..dengan selambanya..aku panggil pelayan dan order Butter Prawn..Pelayan tu tersenyum tengok kitorang.. kitorang dah tersengih sumbing macam kera..hahaha Bila Butter Prawn dah sampai..Sesi merasa la..Adeq dulu rasa.. tersenyum lebar sampai ke telinga..dia cakap sedap giler.. aku tak teruja sangat..aku pun rasa la..baru kunyah pertama..aku terdiam dan pejamkan mata ....perghhh memang marvelous la!! sampai menjilat jari sehh...Memang tak menyesal la aku makan kat sini..

Pelayan kat situ terjengah2 ..mungkin diorang macam tak percaya tengok kitorang makan..hehehe tapi yang peliknya..memang licin kitorang makan..kecuali butter prawn je yang kitorang tapau..hehehe jangan makan dengan nafsu syaitan..hehehe

Apa pun memang kitorang puas hati makan kat situ sebab makanan memang sedap & harga dia memang berbaloi.. Sebab bila bil datang,aku & adeq memang terkejut sebab diluar jangkaan & under Bajet.. ;0)

~Thanks la Deq..Memang best la malam tu..tapi minta maaf la bebanyak wat adeq naik++ kg ;0)) ~
Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

No comments: