21 October, 2010

Masih adakah lagi ??

Selalu kita dengar pepatah rambut sama hitam.Tapi hati lain2.Betul ke kata pepatah ni? Cuba kita fikirkan sama2.Ada setengah orang,berpewatakan baik,lembut tutur kata,sentiasa membantu insan lemah tapi rupanya dia adalah penjenayah.Yang muka garang,berpakaian selekeh,panas baran,dia lah yang memimpin tangan orang tua melintas jalan.korang pernah jumpa tak orang macam ni? Kalau orang putih cakap ` dont judge a book by the cover'..


Tadi soal hati. Ni sekarang soal perangai lak..korang pernah tak dengar @ alami dimana keluarga pasangan kita bertanya,kerja mana?ada kereta tak?gaji berapa?kad kredit ada berapa banyak?Limit berapa ribu? hehe kalau dengar macam kelakar kan?tapi itu la kenyataan.Aku ada dengar keluhan seseorang bila family pasangan dia tanya macam tu.kalau lelaki takpela jugak kan.Ni perempuan!
Apalah nasib dia.hehehe


Yang dah kahwin lak..kalau lelaki yang lebih pandai masak,mesti selalu complain masakan isteri.Awak masak tak sedap.lauk masin.Leh kene darah tinggi.Awak buat air pun manis sangat.Saya leh kene potong kaki tau!. Mungkin itu yang akan dibebel oleh suami lah.Tapi macam mana pulak yang isteri bekerja dan suami jaga anak?mandikan,susukan dan tidurkan anak? memang lah kalau kita dapat suami macam tu..orang kata beruntung dapat suami mithali..tapi kekadang agak2 la kan.Suami tetap ketua keluarga.Yang ni aku taknak komen banyak2.Sebab aku belum menempuh lagi.Nanti kene `blacklist'..hehehe


Apa pun aku nak ingatkan pada diri aku dan korang2.Ape yang kita nak,tak semestinya kita dapat.dan apa yang kita rancang,tak semestinya menjadi..Pendek kata walau apa yang mendatang.kita kene hadapi dengan redha dan tenang.jangan la merungut ok.. :)
Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

No comments: