13 November, 2010

Tragedi 11 nov 2010

    Imbas peristiwa kelmarin , terjadinya sesuatu peristiwa yang aku takleh lupakan.kereta aku berlanggar dengan motor.Apa yang aku takleh lupakan bukanlah sebab aku kereta aku tambah comot.Tapi kerana orang yang berlanggar dengan aku tu adalah seorang perempuan cina tua.Dalam lingkungan 70 ++ tahun la. Bukan salah aku & aku pun taknak salahkan dia.sebab aku tak sampai hati bila tengok dia berdarah.Nak bangun pun tak larat & dia sebijik macam arwah nenek aku.Raut muka,kulit & rendah dia sama. Tambah lagi aku selalu terserempak dengan nenek tu tiap pagi nak pi kerja sebab aku cam kan motor dia selalu penuh dengan kotak,botol & barang plastik..Ye..dia selalu kutip barang terbuang.Jadi aku tau dia susah.


    Aku hantar dia pi klinik dengan kereta aku.Itupun setelah dipujuk hampir 20 min sebab dia tak nak pi klinik. Berdegil nak teruskan kerja & balik umah.Aku & seorang brader dah hampir pening macam mana nak pujuk dia.Tapi nasib baik ada kawan dia lalu & tolong aku pujuk.Dia akur.Apa yang terjadi selepas itu biarlah rahsia antara aku & dia sebab aku taknak nanti ada yang anggapan lain plak.
Tapi aku sedih la sebab dengan usia & keuzuran dia tu,sepatutnya dia relax kat umah tapi masih lagi kuatkan diri untuk bekerja.hmm



















    Akibat dari eksiden tu,kereta aku calar.Skirt kereta aku ` terkoyak' sampai nama peha ckit.. ` Betis' dia pun ada pecah cikit..arghh..dah lah comot..tambah comot kereta aku..huhuhu Takpe eh syg..nanti aku touch up k..Belikan` skirt ' baru kaler merah ye.. huhu
Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

No comments: