30 January, 2011

Buah ape tu??....wekkk

Semalam turn aku jaga kiosk lak.Aku bagi angah cuti 2 ari.Memandangkan dia ngah pregnant sesekali kene la rehatkan badan.Sekarang ni musim ujan kat JB.Ujat lebat yang tak henti2 amat merisaukan aku.Mana taknya jualan aku kurang terjual.Ujan yang lebat sangat smp masuk dalam kiosk memang menduga aku.Mau taknya,angin kuat sgt beserta ujan sesekali menerbangkn barang2 & payung.Terkejar2 aku nak mencapainya. Baju dan topi `cina' aku da basah lencun.Fuhh ..gigil aku kat sana.

Org ramai yang lalu lalang sume jalan pantas nak cari tempat berteduh.Tapi mana yang couple2 tu jalan `lenggang kangkung' sambil pegang tangan.hehehe konon memori daun pisang la tu.Ngah bercinta ni memang tak dinafikan.`Aura' dia lain cikit.. opsss teeeettt... :o)

Sejuk2 ni perut memang terasa lapo je memanjangkan.Nasib baik ibu aku ada tinggalkan roti jala.Lauk pun da dipanaskan.Mmmm nyum3 dapnyee....Favourite aku tu.. :o)

Masa ngah skodeng org lalu lalang.Aku terpandangkan ada uncle cina ni ngah berjalan sambil `paper' dikepit di celah ketiak & membimbit beg plastik.Di tangan ada sesuatu kaler merah.Kejap masuk mulut,kejap dikuarkan lik.Aku pun perhatikan la pe tu.Aku yang ada jual buah2an potong terfikirlah mgkn itu buah tembikai.Terdetik kat mana lak dia beli?? tapi lepas aku perhatikan betul2 buah apakah itu.Tetiba aku nak termuntah,weekkk... GIGI PALSU rupanya !! terus loya tekak aku.Nasib baik baru lepas suapan terakhir.Cepat2 aku num air lemon nak ilangkan loya.

Aku tak tau pe motif uncle tu tanggalkan gigi palsu dia secara `open air'.. adakah dia nak tunjuk kat orang ramai yg dia baru wat gigi palsu? atau dia baru pas mkn ,ada makanan yang terselit? atau mungkin dia sebenarnya baru terasa angin byk msk mulut sbb terlupa pakai gigi palsu? 

Pe pun uncle lain kali jgn lah wat camtu.Leh menimbulkan perasaan tak selesa atau kurang senang bagi yang melihatnya..pening2...


Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

No comments: