27 January, 2011

Mimpi yang best.. :o)

Malam tu aku lepak sgt.Dek kerana terlalu penat,aku trus tertido dengan baju kerja.Bukan sekali aku camtu.Da banyak kali.Ayah ibu aku tau sgt klu aku bangun tido pagi,rambut serabai tapi baju tido bergaya semacam je.Maknanya mmg aku tertido la tu.

Orang kata klu tido tak cuci kaki,memang mimpi bukan2.Jadi itu la yang aku alami.Tapi mimpi aku best sbb aku mimpi aku dapat beli kamera DSLR.hehehe  Citer dia gini... memang aku berangan sgt nak kamera tu. Jadi satu hari tu , bile dapat gaji.aku kira2 cukup untuk beli kamera tu.Jadi masa tu aku ajak la k.ngah pi emporium (shopping complex).Tiba kat kedai kamera tu,mula lah aku gila bila tgk kamera yang banyak2 depan mata. Eoss Canon jadi pilihan aku.Harga dia RM 3 ribu..Wow!! aku tak tau camne aku dapat wit banyak camtu.hehehe

Bila da bli.Hati ni da berbunga2.Hepi sangat.Dan aku pun start jakun la bila dok amik gambar je.K.ngah jadi model aku.Aku `godey2' function dia..bestnya..hehehe Sepanjang jalan  aku peluk je kamera tu..jakun tul kan.. :o)

Tapi masa hati tengah berbunga2 tu.Tetiba aku teringatkan adeq..Adoyai..dari gembira trus bertukar jadi seram & takut..Seram sbb aku tau klu aku tunjuk kamera tu kat adeq,sure dia tanya mana aku dapat wit.. Pe aku nak jawab? sbb aku pun x tau cane aku ada wit tu.Yang takutnya tu sbb confirm dia akan bebelkan aku sbb bazirkan wit bli kamera DSLR.Adeq aku ni klu bebel, klu aku da lik umah pun.aku leh dgr lagi suara dia...Jgn kata smp umah,kekadang klu nak wat jahat pun leh dgr warning dia tu..Adoyai..  :o(

Hati jahat aku cakap, ` Jangan tunjuk kat adeq.Bukan adeq tau pun aku bli kamera ni'..tapi hati baik aku cakap `ish..tapi aku selalu share & cite kat dia klu ada apa2.Takkan dia nak marah sbb dia tau tu salah satu barang yang aku idam2 kan'..huhuhu

Ngah dok aku bercakap2 dengan hati jahat & hati baik.tetiba emporium tu bergema dengan bunyi alarm..Aku terpinga2.Alarm pe tu??..aku tersentak dari tido.Owh alarm hanfon aku rupanya!! hehehe aku terus jadi sayu sbb rupanya hanya mimpi.Aku tak beli lagi kamera tu.huhuhu tapi yang bestnya, aku tak perlu reka alasan nak berjawab dengan adeq.hahahha  selamat aku ! :o)

p.s  :  Adeq..belikan orang kamera DSLR ye.Cian org sampai termimpi2.. :o))





Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

No comments: