01 February, 2011

Goodbye Januari


Dugaan demi dugaan aku tempuhi sepanjang januari ni.Sesekali aku membuat aku putus semangat.Mana taknya klu semuanya berpunca dari satu sumber..RM !!

Pertama aku kene ble bos aku ckp No OT! bedebuk..Otak aku jatuh ke lutut.. Komitmen aku yg sgt tinggi setiap bulan harus aku usahakan.Kerana keinginan & nekad,aku mula niaga.Modal xde tp aku usahakan juga.Barang terjual & takleh rolling.Aku kusut.Krn semangat & sokongan dari org2 tersayang.Aku teruskan perjuangan. 

Tetiba `tenggiling' (keta)  aku lak wat hal.Tayar bocor kene benda tajam & aku bwk tersengguk2 mcm naik keta kuda.Adakalanya enjin mati berkali2 di tgh jalan.Adoyai.. nasib aku x gelabah.Sbb slu standby nak wat muka tenuk sembelit if aku kene diri tepi jalan sbb keta rosak..Mmm memang betul cakap org.Kerana RM,siuman leh jadi gila..

Tapi takpe! aku kene kuatkan semangat! sbb perjalanan hidup aku masih jauh lagi.Klu aku give up skrg, camne dgn hari2 kemudian?..Dan aku yakin Allah xkan menguji sekiranya hambaNya x mampu menghadapinya.Segala yang terjadi mempunyai HIKMAH..  :o)

Selamat tinggal Januari kerana aku berjaya hadapi dugaan dgn baik.Kini giliran Februari lak.

Terima kasih kpd Kelip2 diatas sokongan & sbb smash saya ari tu & pada Master Mind (ayah) sbb bagi support.
Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

1 comment:

Anonymous said...

kelip2?? kunang2?? kelkatu?? kenoning?? eh menatang pe tu !