03 March, 2011

Ex boss.. :)

Hanya tinggal beberapa hari saja lagi,aku akan meninggalkan tempat kerja yang paling aku sayangi.Selama 4 tahun aku bekerja disini, terlalu banyak pengetahuan, pengajaran serta pengalaman yang aku pelajari.


Actually aku nak share dengan korang sesuatu yang ada pada `big boss' aku.Sesuatu yang memang buat aku respek kat dia.kalau aku sebut nama dia,korang pasti kenal tapi memadailah jika aku kenalkan sebagai Dato' P..Hati aku memang berdebar tiap kali berhadapan dengan beliau kerana dia seorang yang disegani.


Dalam perniagaan,sememangnya memerlukan semangat yang cekal.Biasanya beliau akan turun JB time meeting setiap hujung bulan.Sebelum meeting beliau akan menunaikan solat Dhuha terlebih dahulu.Melihat hati dan wajah yang bersih,memang menenangkan hati kitorang untuk bagi laporan.


Ada masanya,beliau akan memberi tazkirah mengenai keimanan,keikhlasan dan kejujuran.Saat dilanda masalah,
beliau masih lagi boleh bertahan dan bersabar.Tetap berusaha mencari jalan penyelesaian.


**** Pe yang aku share ni bukanlah sebab nak bodek boss. :) Tapi bagi pendapat aku,ia adalah salah satu nilai murni yang patut kita contohi.  :)





Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

No comments: