10 May, 2011

Bilik belakang ( Backroom)


Ape maksud bilik belakang? 

Adakah kerana ia terletak di belakang bangunan?

Tidak !

Ia merupakan bilik stor?

Tak jugak!

Aku pun tak tau nape ia dipanggil begitu.Tapi ape yang aku tau.Aku hepi sangat keje kat situ.Bukan sebagai cleaner atau penjaga stor. Tapi sebagai cash processing!

Kira duit!

Kira Ringgit !!

Rm! RM! RM !

Ting.. ting.. ting.. ops salah! Tu bunyi syiling.. :)

Saat  tu mata aku ni cuma nampak kaler biru,hijau,
merah,hijau kebiruan ( ye ke kaler tu? ) dan ungu je! 

Hihihi

Bekerja di kelilingi duit mmg seronok.. hehehe  Masa keje leh berangan.Hari2 aku makan buffet kat hotel.Pi blik keje naik keta idaman.Bergayanya aku.Siap ada bodyguard lagi. Hahaha

Ape yang aku nak cite kat sini bukanlah kerana seronoknya tengok duit.Tapi kerana suasana dan pekerja di situ. Majoriti pekerja kat situ muda dari aku.Kenakalan & usikan diorang sering mencuit hati. 

Tampal menampal di belakang overall da jadi adat.Memang bernasib baik pada diorang yang selalu kene tampal. Disakat waktu syif malam.sampai terjerit orang tu dibuatnya.Dan yang paling kuat menyakat ialah si Fauzi.Memang leh kene heart attack mangsa dia tu.

Tapi diorang sume ok! Walau disakat atau diusik tiada masam muka atau bermusuh. Itu yang aku suka.Walaupun bermain time bekerja.Kerja tetap diutamakan!

Tapi sume itu aku hanya dapat rasakan selama sebulan setengah.Aku terpaksa berhenti bekerja kerana tempat keje lama aku panggil aku bekerja semula.Berat hati ni nak tinggalkan kawan2.walau baru tapi sudah mesra.

Selamat tinggal Backroom!

Selamat tinggal adik2 dan kawan!

Pada senior ( Lisa,Yus,Elis,Sue,Fauzi,Dayah,Faizal & K.aza)  tima kasih diatas segala tunjuk ajar.

Buat  team 2 ( Azrin,hafizi & O-mei)  korang mmg best!

Sarah ( kwn aku yg pertama ) 
Hawa & Noi yg suka gelak, 
Hajar yang slu tersenyum,
Ain yg slu jadi back up team aku  :) , 
Aisha yg comey. K.Jijah yg vogue :-)) , 
Napi ( ske sgt lastik aku dgn getah )

Naziran, Thia, Ros, Kak Ya, Ain, Malah, Suhaila, Sulastri, 
Ah chun , Afiq ( Hmm sape lg eh.. lupa lak nak minta staff list :)) )

Tak lupe gak Diva veteran, Auntie Chong & Auntie Lock ! hehehe

Final to Two stooges, A-pong & zaini.. hihi

****   Rindu nak wat CDM & Balancing .. :))
Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

2 comments:

allisya said...

Sory to two TAWA RANGERS ~ alya & yani..lupe mention nama korang.. :)

yuyun said...
This comment has been removed by the author.