28 June, 2011

SELAMAT HARI BAPA & HARI IBU '

Mungkin agak terlambat bagi aku mengucapkan Selamat Hari Bapa & Hari Ibu buat mereka yang amat aku sayang.Jika dikenang pengorbanan ayah & ibu memang tidak terbalas sepanjang hayatku.


Ayah & Ibu  - Dua insan yang bertanggungjawab dan bersusah payah mendidik dan membesarkan ku.


Ibu...
Mendidik aku akan tata tertib dan sopan santun.Menjaga aku masa aku sakit.Aku satu2 nya anak perempuan.Tapi aku bukan seperti anak perempuan orang lain.Terus terang je la aku cakap,aku seorang yang agak aktif dan sempoi.Faham je la maksud aku ni.hihi Sbb dari kecik aku hanya berkwn dgn abang & kawan2nya.Panjat pokok,main dalam longkang,main tembak2. hehehe tapi walau aku begini,ibu selalu pesan.Bercakap dengan nada yang rendah pada orang tua atau sesiapa je yang baik dengan kita.kalau bertandang umah orang,jangan minta makan atau minum melainkan diberi tuan umah.Jangan menyampuk kalau orang tua bercakap kecuali ditanya.Jaga batas pergaulan. Walau aku brutal macam ni, aku still jaga adab aku .. :)


Ayah..
Banyak mengajar aku erti kehidupan,pengorbanan dan kesabaran.Selalu menegaskan jangan terlalu percaya pada orang,belajar dari kesilapan sendiri dan orang lain.Belajar rajin2 bia nanti aku tak bergantung kepada orang lain.Tapi aku `mentah' masa tu.Walau aku mendapat keputusan yang agak baik,aku x sambung belajar.Ayah tau aku minat berniaga,dia la yang menjadi cikgu,pendidik dan pensyarah bagiku.Aku disuruh bekerja sebagai promoter (Belajar cara melayan pelanggan),
marketing(cari customer,berkomunikasi dan perkenalkan barang. Yang paling penting bersedia untuk direject atau dibolayan),  Kerani (kerja2 asas pejabat).Sesuai dengan status usahawan, banyak ilmu yang diturunkan kepada aku.Dengan minat dan ilmu yang ada,aku pernah berniaga kecil2 an.Dan insyaallah, harapan ayah aku akan tunaikan jua walau mengambil masa.


**** Buat ayah & ibu,anakmu mengucapkan Selamat Hari Bapa& Hari Ibu. Kau lah semangat dan nadiku.Aku tidak berupaya dan tidak pandai menyatakan aku sayang kalian.Tapi akan aku buktikan kasih sayang ku ini.Doakan anakmu ini mencapai cita-citanya dan berkesempatan membalas jasa kalian.Amiiin....

Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

No comments: