15 October, 2011

Len kali snap la gambar malam2..

Dulu time kecik2, org tua selalu berpesan.. jangan main kat luar waktu senja, jangan buang air sebarangan.Mulut jangan cabul kat tempat tertentu.Jangan amik  sebarangan tanpa izin.Jangan itu jangan ini.Tapi adakah saat tu korang mengerti  kenapa dan mengapa diorang pesan macam tu??

Di sekeliling kita sebenarnya ada sesuatu yang kita tidak boleh lihat melalui mata kasar.Ia biasanya muncul melalui kelibat,imbasan atau dengan mata halus ( tak semua orang ada kelebihan ni ) ~ even aku pun takde.. hehehe

Pasti korang ada dengar atau melihat benda2 ni melalui mereka yang pernah mengalaminya. Yang mana selalu melepak malam kat tepi tembok atau di tepi jalan raya,konfem la korang ada nampak kan?

Kita kalau nampak pun sure da lari pecut 1500km walhal berat badan 100kg keatas pun terasa ringan.Bila tak larat lari,buat2 pengsan ( dengan harapan benda tu tak kacau kita  ~ bukan mengutuk mereka yang berbadan besar.Aku pun American size gak  :) )..Yang mana bawak motor kapcai pun. Kalau benda tu lalu sebelah,motor bleh bertukar jadi Yamaha R6!

Benda ni plak suka muncul bila tak diduga.Bila kita leka.atau bila kita sedang bercerita tentang dia….   Eeee scary maa…

Ok now.. aku nak share satu story yang mana aku sendiri mengalaminya.. Last year, aku dan Geng 606 pi Cuti2 Malaysia.Destinasi kitorang Langkawi! So masa otw ke Kedah.Of coz la lalu Alor Star kan.Yang aku ni lak memang kaki snap pic.Kamera digital memang tak lepas dari tangan aku.Aku snap apa saja yang aku nak .Sampaikan pic signboard pun aku snap.

Kakak angkat aku da pesan.. 
` Sya.. jangan amik gambar malam2.Da hampir kul 11pm ni ‘..Aku akur.. Aku stop snap..tapi bila sampai satu signboard ni..tangan aku automatic  ON camera and trus snap pic… bila aku imbas semula pic tu selang  beberapa SAAT..dan hasilnya……..



Ini dia…….




Ini real punya pic.. bkn super impose or edit pki adobe photoshop.




Haa.. adakah korang nampak apa yang aku nampak ??..
Seorang anak kecil berikat reben di rambutnya sedang memandang aku dengan tersenyum! 

Kalau korang perasan tulisan Alor Star tu lebih terang dari tulisan yang lain.Dan arrow tu plak boleh menunjuk ke arah anak kecil tu.! Ya Allah.. saat aku terlihat pic, spontan aku terjerit.Kawan2 yang lain sume bertanya nape? Tapi yang duduk dibelakang aku hanya suruh sume diam sebab diorang da perasan penampakan  tu masa aku imbas semula.Tak nak ada yang takut,kitorang yang tau hanya diamkan diri.

Dan ayat yang aku dapat dari akak angkat aku ` Padan muka..tu la degilkan aku da pesan jangan snap pic time macam ni..Amik kau..!’

Hehehe tersenyum kambing je la aku mampu.Memang terkejut sebab penampakan ini lebih jelas kalau kat kamera.Keesokan harinya, da pagi barulah aku bagi diorang tengok pic tu.Memang aku menggigil sebab kalau diamati betul2..Benda tu bukanlah di tepi signboard..Sebab signboard tu tinggi dan benda tu plak sama saiz dengan besar signboard..Tapi benda tu sebenarnya berada di…..


CERMIN HADAPAN KERETA!!  (fyi aku duk depan sebelah pemandu )..


****  Jangan ingkar pesan orang tua.. hehehe ****


** Draft entry ni kul 12.30am.Meremang blu roma.Abes je draft aku leh tertido sambil menghadap komputer.  :p

Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

No comments: