09 November, 2011

Bawah pokok & Warung VS Cyber Café & Mc Donald

    Woit.. Perlawanan apakah ini?.. Game yang terbaru ke? Mana mau download?..Adesssss… ini bukan perlawanan maa… bukan gak game PSP yang latest!. Tapi ini topik yang aku nak kongsi dengan korang.

Topik ni bukan bermotifkan cemburu atau hasad dengki.Jauh sekali nak kondem org lain.Tapi topik ni terdetik di kepala masa aku lepak dengan geng 606 aku kat Mc D sambil layan WiFi free.. hehehehe

Korang pernah tak terimbas atau terkenang.Kalau omputih cakap redial remind blik. Dimana lokasi,dialog serta situasi yang sering kita pi atau wat waktu dulu dan kini?.Kat sini aku nak kongsi atau ajak korang imbas blik akan perubahan masa & juga kita sendiri..

 “ Ali..cuba ko cari bapak@ abang ko ni tak balik2.Entah mana dia pi? "
Dulu  ~Duduk  kat bawah pokok @ warung  berjam2 main dam haji.Dah nak maghrib baru lik..
Kini ~ Bersila atas kerusi empuk kat Cyber Café ngah main game Angry Bird atau Craft War sampai lewat malam..

“Eh Samad.. tadi bini ko pesan suh ko balik”
Dulu ~ Ye ke? Tima kasih Abu.Aku balik dulu ( Pulang sambil kayuh basikal tua)”
Kini ~ tak berganjak pun.. ( Taip SMS ) Nanti abang balik !..

“Jom la kita pi minum.Lepak2 sambil borak2”
Dulu ~ Minum kopi bergelas2 sambil bercerita hal politik kat Warung Pak Jabik..
Kini ~ Bantai makan McD 24jam sampai 2 3 set sambil layan Fesbuk..update status! “ (WiFi free la katakan.. hehehe )

“Petang nanti teman aku beli kad ucapan eh.Aku nak bagi pada si polan”
Dulu ~ Berdiri kat depan rak kad ucapan untuk pilih kat yang sesuai..
Kini  ~ Menghadap computer.Cari je E-card kat internet. Pastu KLIK SEND!  “

“ Aku harap kita takkan terputus hubungan.”
Dulu ~ (Kuar buku kecik, tulis alamat rumah).. Nanti apa2 aku pos surat ye..
Kini ~ ( kuar hanfon Blackberry ) aku da send friend request, ko Approve la  aku eh!

Wah..wah.. ni ada yang tersengih2.. tergelak2 ni..Korang pun macam tu gak ke?? Hehehe xyah cakap orang lain.Aku pun memang  ada dalam senarai di atas.hahaha  kekadang ada gak terfikir yang DULU itu adalah KENANGAN MANIS kita.. Yang KINI plak adalah KEMAJUAN KITA…

*** Dunia makin canggih.Tapi budi bahasa jangan semakin 
`canggih' pula ye... 









Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

No comments: