17 November, 2011

Semoga ibu cepat sembuh

Jam da kul 12.30 tengah malam baru mata terasa mengantuk.Tapi bila aku baru nak terlelap.Pintu bilik diketuk org.Aku dengar suara ayah yang menyuruh aku ke bilik.Dari nada dia yang cemas, wat aku laju je melangkah ke bilik.

Kat bilik,ibu ngah duduk kat bucu katil.Ayah ngah urut2 tangan ibu.Ayah suh aku urut sekali tangan ibu.Ayah bitau aku yang ibu nak pitam masa nak ke bilik air.Tapi nasib baik ibu terduduk kat bucu katil.Separuh badan kiri ibu tak berfungsi.Mulut ibu lak herot ke sebelah kiri.Aku tak faham sebutir pun yang ibu cakap.Ayah ajak bawak ibu ke hospital. Sampai kat hospital, zul turunkan ibu kat pintu kecemasan dan trauma,Hospital Sultanah Aminah.Ibu terpaksa dipapah sebab tak boleh berdiri.

Bila diperiksa,doctor kata darah ibu naik terlalu tinggi. 233/111..Pergh memang tinggi arr.. pastu doctor suh ibu baring atas katil dan berehat.Aku disuruh tunggu kat luar. Tidak berapa lama kemudian aku dipanggil masuk dan doctor arahkan  aku bawak ibu pergi untuk scan kepala.Aku agak pelik nape lak kene scan kepala?.

Bila keputusan scan kepala da dapat,doktor tunjukkan aku filem xray,doktor bitau terdapat pendarahan di dalam kepala ibu sebelah kanan.Pendarahan sebesar syiling 20 sen tu terjadi disebabkan tekanan darah ibu yang terlalu tinggi. Ibu terpaksa di tahan di wad.

Tiada kata yang terluah dari mulut aku tatkala aku lihat ibu terbaring di katil.Pucat lesi muka ibu.Sebagai anak aku kene kuatkan semangat ibu.Semoga ibu cepat sembuh..

Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

No comments: