31 December, 2011

Harta Karun

Semalam adalah proses mengemas umah.Alih perabot, menyapu,membuang, menyusun. Memang penat sangat tapi bila da selesai mengemas.Hati senang bila ruang bersih dan semakin lapang.Masa tengah mengemas, aku terpandangkan 2 kotak kepunyaanku yang berada di atas loteng.Pelan-pelan aku panjat dengan bantuan tangga untuk turunkan kotak tu.Hati tertanya-tanya akan isi kandungannya.Aku pun tak ingat apa yang ada dalam kotak tu.


Jom kita tengok.. apa yang ada...









Jeng..jeng..jeng...













Taa daa...




Jigsaw Puzzle !! hahaha Tak ramai yang tau aku ni gila main puzzle.Bukan setakat puzzle ni je.Kalau yang ada game on9 pun aku akan main.hehehe  Dulu ada yang aku da siapkan untuk 500pcs dalam masa 4 hari. Tapi silapnya, aku buat atas lantai tanpa alas apa-apa pun.So, bila da siap cane aku nak angkat dan gam kan?.. Bila angkat sikit, berkecai. pastu aku pun bijak pandai terus kecaikan balik. Bila da kecai baru teringat, nape la aku tak tampal salotape dulu kat atas dia then baru angkat pelan2.. Adoyai.. Nak wat balik da malas.. huhuhu.





Lagi?... lagi?...













Sang Boyfren yang jobless tapi slu kene usik dengan Si Girlfren pasal kawen..

Boyfren ( Abg Acheh) yang takut dan geli dengan kerang.Kadang2 girlfren dia (Honey),naik bengang dapat boyfren yang x macho.

Katak yang sememangnya hodoh tapi bajet hensem..



 Koleksi-koleksi lawak yang aku koyak dari majalah Ujang. hehehe korang nak tau tak majalah ni tahun bila? 1996 !! hahaha  lama gile kot aku simpan dalam fail.. hehehe
Barang-barang lain yang dijumpai hanyalah beberapa sajak / puisi yang aku karang bila ilham menerjah. hehehe  
Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

No comments: