31 December, 2011

Jom Mancing..

Hajat di hati cuma nak survey tempat.. Tapi bila da jumpa, adeq terus cakap dia nak sangat memancing.Da lama dia tak memancing. OK Jom ! Cubaan pertama kitorang memancing udang.. Dan juga cubaan pertama aku memancing.


Memang memancing memerlukan kesabaran yang tinggi. Memang tinggi sangat bagi aku sebab aku geli Cacing !! yarkk... uweekk.. Adeq lak leh suh aku yang pasang umpan. Nak pegang, potong cikit pastu  cucuk cikit 2 kat mata kail.Da la cacing  tu hidup2 aku kene pegang. Jari aku ni leh terasa cacing tu bergerak2.. Aiyakk... tapi bila umpan tak mengena.. Geram aku pun da datang. Hilang da rasa geli tu sume. Sampai aku leh picit cacing tu sampai dia da xleh bergerak.


Apa pun masa tu kitorang tak pulang dengan tangan kosong.Kitorang bawak lik 3 ekor udang, Bukan sebarang udang ye.Lobster tau ! hehehe 
Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

No comments: