07 January, 2012

Saya nak beli semua...

Ari ni adalah ari pertama CC menolong ibu CC berniaga `jajan' untuk budak2 skola.Sebelum ini , ibu hanya berniaga sendirian memandangkan CC bekerja.Kini kesihatan ibu kurang mengizinkan untuk dia berniaga seorang diri, jadi CC membantu ibu.

Melayan karenah budak2 skola rendah ni,adakalanya mencuit hati dan ada masanya menyirap gak CC. Mau tak menyirap bila kecik2 lagi da pandai cakap bohong dan mencuri.Da amik jajan pastu terus blah macam tu je.Ada yang kene tangkap tu ok la.Yang terlepas, memang `chery bery` la dia.hehe







Itu situasi yang menyirap..Yang mencuit hati pulak, bila pelajar darjah 1 datang membeli jajan.Dia terjengah2 dalam setiap botol.Bila ditanya nak beli apa?


Dia jawab "saya nak beli sume" sambil menyerahkan syiling 50sen 1 keping,20sen 1 keping dan 10sen 3 keping.




Opss.. bukan syiling ni yang dia bagi..  :)


CC tak terkata apa.Hanya tersenyum dan menjelaskan jumlah dan barang yang boleh dibeli dengan wit dia tu.Ada juga yang masih belum tau mengira.Bila dibitau jumlah yang perlu dibayar, dia bagi sume duit yang dia ada.CC la yang kene amik sendiri wit yang sebenar :D


Budak zaman sekarang,pi skola dapat wit poket RM2 satu ari.Ada tu siap boleh belanja kawan2.Masa tu la kawan2 ramai.


**** Paling mencuit hati bila ada si comel yang nak bayar,  
      kelam kabut buka zip beg,amik pencil box.Rupanya dia 
      simpan syiling dia dalam pencil box!  :D




Lebih kurang cam ni la pencil box nye.. 



Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

1 comment:

Azza Azman said...

hahhaa kelakar je kan,,,follow blog ini juga sebagai tanda persahabatan dan sokongan.. teruskan menulis untuk Allah swt. hai saya azza!