23 October, 2010

Eeee...cicak? lipas?

Semua orang ada rasa geli atau takut pada binatang.Ada yang tak boleh tengok cacing,ular,lipas,cicak dan macam2 lagi.Majoriti orang yang aku kenal akan geli dengan lipas.Ada yang kalau ternampak lipas dalam toilet,sanggup tunggu kat luar.hehe Konon bagi lipas tu jalan dulu.kalau lipas tu lalu sebelah pun dia punya jerit macam tersimbah air panas.Tapi ni semua terjadi bukan pada perempuan je.Lelaki pun ada gak yang takut dengan lipas.hehe Sebagai contoh,ingat tak iklan Kit Kat..Bila ada girl tu duduk kat bench rest makan Kit Kat.Sebelah dia guy yang berbadan sasa & gagah lah.Macam Hulk.Tapi bila lipas hinggap kat badan dia,tak terkeluar pulak kan suara `kecik’ dia..hehehe itu lah iklan yang jadi favourite aku.


Tak terkecuali gak aku.Aku geli pada cicak & katak.Tak tau nape tp yang aku tau aku geli bila dia lekat kat badan aku.Terasa macam getah..kalau terserempak dengan katak sure aku rasa macam nak berdiri 1 meter jauh dari dia.Takut dia sergah aku.hahaha pernah ada 1 kali tu kat ofis,aku nak ubah alih kedudukan meja aku.Aku buat sorang je pas waktu kerja.Time aku nak alih kabinet tu,tetiba aku terasa ada something lekat kat tangan aku..waaa bapak cicak !! Besar giler..4x ganda besar dari cicak biasa.Badan aku yang berat ni pun aku rasa ringan bila aku boleh lompat dan masa tu la ada brother line leader masuk ofis nak buat air.Siap leh perli ` hai sya..sampai bersilat abg tengok ‘..Hampeh tul la..aku mampu senyum je la..Cover malu..hahaha tapi kekadang ble kalau difikirkan binatang tu pun takut dengan kita sebenarnya.Mungkin binatang tu lari sebab terkejut tengok gelagat kita..hehehe
Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

No comments: