23 May, 2012

Trip ke Kelantan & Penang pulak..


Semalam CC baru je sampai JB setelah beroutstation selama 10 hari..13hb hingga 16hb baru2 ni CC telah menyertai Kembara Mahkota Johor. Keesokkannya pula CC terus bertolak ke Kelantan, Penang dan Shah Alam kerana ada Seminar.Keseronokkan bekerja dan minat melihat negeri orang membuatkan CC sentiasa bersemangat untuk outstation.

Bertolak dari JB jam 10 malam, kitorg melalui jalan Mersing yang sunyi sepi.Dengar celoteh dari Yati dan Vicky da cukup melupakan CC dengan perkataan letih dan mengantok.Tapi CC hanya larat memandu sampai Terengganu sahaja.Sebab secara tiba-tiba CC demam.Alhamdulillah kitorg selamat sampai di Machang, Kelantan pada jam 11 pagi.Kenangan manis yang tidak boleh CC lupakan di Kelantan ialah di mana kitorg tido sekejap di Petronas kerana kepenatan.Tak jumpa kedai makan yang buka sebab masa tu hari Jumaat banyak kedai yang tutup.Tido dalam kereta depan dewan selama 2jam dan mandi dalam bilik air Petronas.Nasib baik la bilik air tu besar,selesa la gak untuk kitorg bersiap.

Jom kita tengok beberapa gambar yang Yati sempat ambil sepanjang perjalanan.


Masjid Kristal

Giant Tomyam Seafood

Indahnya pemandangan

Habis saja seminar, kitorg terus bertolak ke Penang.Waaa best tak dengar? Jalan je kan? Tapi penatnya. kitorg  je yang tahu. Melalui jalan ke Grik yang macam ular kene palu memang da cukup wat  kitorg  amat berhati-hati apatah lagi memandu waktu malam.Tapi yang seronoknya, kitorg  dapat penuhi impian Yati yang teringin sangat nak pi Night Safari.Tengok binatang waktu malam sebab malam tu je. kitorg  terserempak dengan sekumpulan gajah yang baru melintas.Vicky memperlahankan kereta untuk memberi laluan kepada seekor gajah yang tertinggal untuk melintas.Suka Yati sebab dia baru je sibuk2 tanya ada ke gajah melintas sebaik melihat papan tanda ` Awas, gajah liar melintas'. hekhek La ni dia sibuk lak nak tengok Zirafah. Mana kitorang nak carikan pun tak tau.

Jam 1.00 pagi adalah masa untuk check in di Hotel Vistana, Penang. Niat dalam hati memang nak terus tido sebaik sampai di bilik,tapi lain pula jadinya.Seperti kebiasaan, CC dan Yati akan posing dulu dan.....


jeng..jeng..jeng.. ini la niat murni kitorg.. 


Empuk giler tilam & bantal dia.. TERBAIIIIKKk..


Toilet dia luas



Dalam toilet pun jadiiii....  ^_^


Seminar akan bermula pada jam 8 malam.So untuk apa membuang masa? Jam 7pagi  aku da terpacak bangun kejut Yati sebab nak ajak breakfast.hekhek Lapooo....tapi disebabkan Yati tak larat nak bangun, jam 9 pagi baru kitorg breakfast.Tengahari kitorg bersiap untuk melawat Centre kitorg di Kepala Batas.Sekaligus melawat kawan kitorg iaitu Cik Eja yang baru di transfer ke sana.Nak ke Kepala Batas,kitorang terpaksa melalui Jambatan Pulau Pinang.Excited sungguh! Dan yang lebih wat kami excited, sepanjang jalan kiri kanan ada sawah padi yang menghijau.Waaaa nak posing....













Nak balik ke hotel pula, kami naik feri.hekhek bestnya.Ada la  org excited naik feri.Muka asyik senyum je.







Haa  ini lah dia dua orang bodyguard yang selalu guard hati aku.Yang belakang comel2 tu my baby Yati.Yang depan tu la cik Eja my gugurl. Melayan kepala diorg memang best.Aku hepi sebab diorg boleh buat aku gelak kuat2.Sampai ada satu masa tu , kitorg bergurau dan gelak sampai pintu bilik hotel diketuk.Tapi kitorg tak bukak la pintunya sebab masa tu subuh, jam 6.20 pagi.Kitorg terus loncat katil,tarik selimut dan terus tido.

*** Terima kasih kawan kerana membuatku tersenyum.To my baby, sory ye sebab aku selalu suka sakat kau.Wat gugurl, thanks sebab sudi bawa kami jalan2.Sayang kamoo..


















Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

No comments: