01 September, 2010

Persahabatan





Semua orang mempunyai kawan atau pun sahabat. Keseronokan dan kebahagiaan mempunyai kawan rapat amat bermakna dalam hidup seseorang.Tidak kiralah sama ada sahabat kita lelaki mahupun perempuan.Keserasian yang menentukan jangka masa perhubungan itu.Dikala suka, duka,kecewa dan ketawa,dengan adanya seseorang disisi semuanya..BERES !!

Tika kita sedang menghabiskan masa bersama,ia adalah hari2 biasa..Tapi bile sudah berlalu,ia akan menjadi kenangan  yang takkan dilupakan.Walaupun kita cuma makan aiskrim `calong',korek2 pasir kat tepi pantai or bli top up kat kedai runcit pun,mesti ada sesuatu topik,insiden lucu atau gurauan yang kita xleh lupa.Yang semestinya boleh wat kita tersenyum sendiri.

Tapi yang tak best nya ble `kawan makan kawan'..Memang sakit hati giler.Terus tak mengaku kawan pun boleh..Dimana silapnya tu?Mungkin kah sebab cemburu sesama sendiri?Memang dah lama nak balas dendam?atau saja je..memang aku tak suka kawan dengan kau!Orang macam ni la yang kita kene selalu hati2..kadang kala kita dijerat dengan terhutang budi,lembut tutur kata..tapi sampai masanya terjerat diri kita sendiri.Bernasib baik jika hanya hati disakiti..macam mana pula jika kita sering ditipu kawan yang melibatkan duit?Yang membuatkan kita tertanggung hutang bertahun2?Kesannya lebih mendalam dan lebih sakit. 

Walau apa pun,aku cuma nak nasihatkan..Berhati2 dalam mencari kawan dan pasangan.Cari la kawan yang memahami erti PERSAHABATAN....



Jari tu tekanla kt cni :) www.tips-fb.com

No comments: